Een huisstijl (ook wel “Corporate Identity” genoemd) betreft de visuele/ grafische presentatie van de identiteit van een bedrijf of organisatie, richting haar doelgroep. Het gaat hier letterlijk om de symbolische vorm van de bedrijfsidentiteit.

Wat betreft de huisstijl is het zaak dat een organisatie consistent is in de uitingen op social media en de “tone of voice” (hoe brengt organisatie de boodschap richting de doelgroep). Dat heeft met name twee redenen:

  • Wanneer men consistent is in de uitingen op diverse kanalen wordt de herkenbaarheid bij de doelgroep versterkt.
  • De boodschap wordt beter verwerkt bij de doelgroep.

Wij nemen het logo ontwerp als basis voor het huisstijlontwerp, wat in de regel zeer gebruikelijk en zelfs vereist is. Het is namelijk ten alle tijden zaak dat de gehele huisstijl van een organisatie naadloos aansluit op de algehele stijl (lettertype, kleurgebruik en vormgeving) van het logo. Als hier van wordt afgeweken ontstaat er namelijk verwarring bij uw doelgroep. 


Heeft u een huisstijl nodig of wilt u graag vrijblijvend en kosteloos advies hierover? Neem dan gerust contact met ons op.